Lederportal - rask tilgang til daglig oppdatert styringsinformasjon
Ledere har mye å passe på
- Hvem har ennå ikke levert timelisten sin?
- Har alle levert ferieplaner?
- Kan jeg svare hvis noen spør om de har ferie til gode fra i fjor?
- Hvor lenge har Kim vært syk, skulle jeg ha ringt ham?
- Har ikke Kåre brukt opp egenmeldingene sine nå da?
- Hvor mange fraværsdager kan Tone ha på grunn av syke barn?
- Hvem kan jeg be jobbe overtid til helgen uten at vi bryter arbeidsmiljøloven?
- Er sykefraværet i min avdeling høyt i forhold til de andre?
- Hvor stort er omfanget av hjemmekontorordningen vi innførte i fjor?
Slike spørsmål tar det gjerne tid å finne svar på – med lederportalen får du svarene raskt!
Lederportalen gir ledere
- Påminnelser og varsler
- Rask oversikt over avvik fra regelverk og avtaler
Dette hjelper ledere til å ivareta sitt personalansvar uten å måtte bruke tid på å sette seg inn i arbeidsavtaler, ferielov, arbeidsmiljølov og sykefraværsoppfølging. Lederportalen inneholder relevante oversikter som er nyttige å ha for hånden i samtaler med ansatte og for å styre etter arbeidsgivers personalpolitiske målsettinger. Leder kan også definere eget innhold i portalen og abonnere på varsler og påminnelser ut over det pålagte i sitt eget alarmsenter.
Lederportal gir oversikt
- Kontaktinformasjon til ansatte, pårørende og fødselsdager
- Sammenstillinger av arbeidstid, fravær og overtid/statistisk overtid
- Hvem som er til stede/ankommet
- Fraværssøknader og ferie/fraværskalender
I fraværskalenderen har leder alltid oversikt over søknader og kommende fravær for sine ansatte. Kalenderen kan om ønskelig også vise avtaler fra Outlook/Exchange, slik at man får det komplette fraværsbildet på et og samme sted.
Alarmsenter
Overskridelse av kvoter og definerte regler, feilaktig og mangelfull bruk og påminnelser fremkommer fortløpende i applikasjonen.
Varslingene tilpasses, slik at ansatte og ledere skal oppleve påminnelsene som hjelp til å administrere egne arbeidsforhold - uten å måtte hente ut rapporter eller sette seg detaljert inn i omfattende regelverk.
Mange alarmer fungerer som en snarvei til aktuelt område for videre oppfølging.
Noen alarmer velger HR- avdelingen å pålegge lederne, andre alarmer og varsler kan leder selv abonnere på.
Ledere med sykmeldte ansatte blir minnet om når det er tid for oppfølging (konfigurerbar og i tråd med bedriftens rutiner), dialogmøter og levering av oppfølgingsplan.