Lederportal

Skip Navigation LinksStart > Produkter > tidBANK > Lederportal

Lederportal - rask tilgang til daglig oppdatert styringsinformasjon

Ledere har mye å passe på

tidBANK gir avdelingsleder alle svarene
  • Hvem har ennå ikke levert timelisten sin?
  • Har alle levert ferieplaner?
  • Kan jeg svare hvis noen spør om de har ferie til gode fra i fjor?
  • Hvor lenge har Kim vært syk, skulle jeg ha ringt ham?
  • Har ikke Kåre brukt opp egenmeldingene sine nå da?
  • Hvor mange fraværsdager kan Tone ha på grunn av syke barn?
  • Hvem kan jeg be jobbe overtid til helgen uten at vi bryter arbeidsmiljøloven?
  • Er sykefraværet i min avdeling høyt i forhold til de andre?
  • Hvor stort er omfanget av hjemmekontorordningen vi innførte i fjor?


Slike spørsmål tar det gjerne tid å finne svar på – med lederportalen får du svarene raskt!


Lederportalen gir ledere

  • Påminnelser og varsler
  • Rask oversikt over avvik fra regelverk og avtaler

Dette hjelper ledere til å ivareta sitt personalansvar uten å måtte bruke tid på å sette seg inn i arbeidsavtaler, ferielov, arbeidsmiljølov og sykefraværsoppfølging. Lederportalen inneholder relevante oversikter som er nyttige å ha for hånden i samtaler med ansatte og for å styre etter arbeidsgivers personalpolitiske målsettinger. Leder kan også definere eget innhold i portalen og abonnere på varsler og påminnelser ut over det pålagte i sitt eget alarmsenter.


Lederportal gir oversikt

  • Kontaktinformasjon til ansatte, pårørende og fødselsdager
  • Sammenstillinger av arbeidstid, fravær og overtid/statistisk overtid
  • Hvem som er til stede/ankommet
  • Fraværssøknader og ferie/fraværskalender

I fraværskalenderen har leder alltid oversikt over søknader og kommende fravær for sine ansatte. Kalenderen kan om ønskelig også vise avtaler fra Outlook/Exchange, slik at man får det komplette fraværsbildet på et og samme sted.

Alarmsenter

Overskridelse av kvoter og definerte regler, feilaktig og mangelfull bruk og påminnelser fremkommer fortløpende i applikasjonen.

Varslingene tilpasses, slik at ansatte og ledere skal oppleve påminnelsene som hjelp til å administrere egne arbeidsforhold - uten å måtte hente ut rapporter eller sette seg detaljert inn i omfattende regelverk.

Mange alarmer fungerer som en snarvei til aktuelt område for videre oppfølging.

Noen alarmer velger HR- avdelingen å pålegge lederne, andre alarmer og varsler kan leder selv abonnere på.

Ledere med sykmeldte ansatte blir minnet om når det er tid for oppfølging (konfigurerbar og i tråd med bedriftens rutiner), dialogmøter og levering av oppfølgingsplan.

Kontakt oss i dag for mer informasjon om mulighetene med tidBANK.